Direktlänk till inlägg 5 april 2008

Kingdom Hearts rant

Av Amanda - 5 april 2008 18:08

Kingdom Hearts är det bästa spelet som finns att spela <3 Grafiken i start- och slutscenerna är sjukt snygg, karaktärerna är underbara, miljöerna supermysiga, och kombinerar man Square Enix och Disney kan det väl inte bli annat än underbart ;)


( den som inte vill läsa ett långt inlägg om ett tv-spel kan ju sluta läsa här ;) )


Kingdom Hearts I och Kingdom Hearts II finns ute för Playstation 2, men sedan har Square Enix även gett ut Kingdom Hearts: Chain of Memories till Game Boy Advance, och håller på och arbetar med Kingdom Hearts: Coded (mobilspel), Kingdom Hearts: Birth By Sleep (PSP) och Kingdom Hearts: 358/2 Days (Nintendo DS).

Det finns även Kingdom Hearts: Final Mix och Kingdom Hearts: Final Mix + (PS2) vilket är remakes av de två första spelen med extrascener, extrabossar, extravapen, extraitems etc.


Kingdom Hearts: Chain of Memories kan man få tag på till PS2 om man lyckas lägga vantarna på Kingdom Hearts: Final Mix, där man förutom det första KH-spelet med extrascener får med en remake av CoM. Spelet finns dock bara i Japan och blir skitdyrt då man måste importera det /cry.

Det utspelar sig innan Kingdom Hearts II och handlar en hel del om Organization XIII.


Kingdom Hearts: Coded blir jag bara trött av att läsa om då handling är förvirrande. Det ska i a f utspela sig efter KH2 i någon slags virtuell värld? Och huvudpersonen är tydligen en fake-Sora... Nej jag vet inte, haha.


Kingdom Hearts: Birth By Sleep utspelar sig innan de två första KH-spelen, och handlar om en annan keyblade master. Den kommer då till PSP vilket är rätt bra eftersom jag planerar att skaffa en PSP inom de närmsta månaderna, men spelet verkar inte lika bra som de två första spelen t ex.


Kingdom Hearts: 358/2 Days handlar (såvitt jag har förstått det) mest om Roxas och Organization XIII, och utspelar sig innan KH2 men efter KH: CoM. Det är det spelet som verkar bäst, och att det komemr till NDS gör att jag får lite beslutsångest över om jag vill ha ett PSP eller NDS. Jag skulle kunna köpa den sistnämnda bara för att kunna spela KH: 358/2 Days, trots att jag mest vill ha PSP. I will disappear from this world in 151 days...


Synd att jag har en sån begränsad ekonomi, annars hade jag kunnat köpa PSP, DS, GBA + alla spelen (när de kommer ut) och båda Final Mix. Sucks to be me.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 21 april 2008 13:49

Fuck this place I lost the war I'm giving up Your mom's a whore     Tack och hej leverpastej nu drar jag och lämnar jorden föralltid. Nej jag skojade, jag ska inte ta livet av mig, det finns fortfarande saker att göra. Men hejdå iaf. ...

Av Amanda - 18 april 2008 18:47

Jag ska byta blogg igen ;) Till blogg.se den här gången, kärt återseende. Anledningen är att jag vill kunna designa bloggen lite som jag vill vilket jag lätt kan göra på blogg.se, med banner, bakgrund eller så kan jag bara gå in i kodmallen och ändra...

Av Amanda - 17 april 2008 20:08

Nej jag har bara tråkigt. Och nej jag har inget bättre för mig.Fast oj, där ljög jag. Jag kan plugga kemi och matte, och detvore smart av mig om jag kunde skriva klart min spanska-presentation för den ska ju redovisas på måndag. Fast jag troratt jag ...

Av Amanda - 16 april 2008 17:54

...måste vara en av de bästa affärerna som finns i Sverige. Inte nog med att de har hur mycket manga och anime som helst på både svenska och engelska, de har även ett stort utbud av fantasy- och science fictionböcker, spellbooks, filmer (inte bara ja...

Av Amanda - 15 april 2008 17:00

Projektet vi har nu består av kemi och matte, endast. Och eftersom matte A är avklarad och vi nu bara har matte B innebär det ett rent helvete för mig. Andragradsekvationer, och random grafer är nånting jag inte alls förstår mig på, men kemin är iaf ...

Ovido - Quiz & Flashcards