Alla inlägg den 3 april 2008

Av Amanda - 3 april 2008 18:45

Jag är så sjukt sugen på att skaffa mig en PSP Slim. I sommar kommer jag (förhopningsvis) jobba en del, och jobba = pengar = köpa PSP + Kingdom Hearts figures + skivor = happiness. Iofs kanske jag kan önska mig en PSP Slim i födelsedagspresent och köpa andra saker för pengarna istället...

Jag har spelat klart Kingdom Hearts II nu iaf. Sjukt bra spel, både ettan och tvåan, me luvs them <3


Föreläsningarna i skolan idag var jätteintressanta, jag är nu jättesugen på att, efter gymnasiet, gå på högskolan i Gävle och gå deras utbildning CCG (Creative Computer Graphics) i tre år. När man tagit examen därifrån har man  så otroligt många yrken att välja bland, man kan t ex jobba som grafiker på ett spelföretag, eller göra reklamfilmer, specialeffekter till filmer, eller varför inte göra snygga musikvideor till världsartister? En spelprogrammerare kan tjäna 75.000-80.000 kr/månaden, och jag tror att en grafiker ligger där strax under nånstans. I'm gonna be a rich bitch!

Att flytta till Gävle är väl inte särskilt lockande, att bo där i tre hela år är ännu mer oattraktivt men utbildninen är super så det kompenserar boendet. Sen kan jag ju åka hem på helger och lov. Ja. Högskolan i Gävle får det bli. 


PSP :D

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards