Alla inlägg under december 2007

Av Amanda - 30 december 2007 18:24

Gick och la mig vid 6 imorse, mhm, mysigt mysigt. Funderade på att inte gå och lägga mig överhuvudtaget men jag var så stört sugen på att sova (dock inte trött) så jag gick och la mig 8)

Mitt rum är stökigt. Dammigt. Om-möblerat. Ska fixa klart typ nu. Man märker inte hur dammigt det är på ens rum innan man börjar flytta på möblerna. Då blir det äckligt. Men nu behöver jag förhoppningsvis inte städa ordentligt på ett halvår (ja jag är äcklig och städar nästan aldrig mitt rum) så det är ju mysigt. Dessutom har jag fått lite omväxling på tillvaron, att ställa möblerna på ett nytt sätt kan göra mycket, jag lovar.


Imorrn är det nyårsafton och jag ser inteinteinte fram emot det alls. Det gör jag aldrig. Det enda positiva är att vi käkar extremt god mat och efterrätt, annars hade jag försökt hitta ett annat ställe att fira nyår på, mer än jag försökt nu dvs.


Nu ska jag äta efterätt och göra klart på mitt rum. Måste få upp Eragon-affischen och Jack Sparrow-affischen :>

Av Amanda - 29 december 2007 21:33

Såg nyss Eragon igen. STORT minus för att den bara är drygt 1 h och 40 min. En fantasyfilm under 2 h är i regel inget att ha, men Eragon går väl an. Iaf om man inte läst boken, då är det en ganska bra fantasyfilm. Har man däremot läst boken blir filmen ett stort anti-klimax, det går för fort fram och de har missat ungefär 7000 viktiga grejer och går ifrån orginalhandlingen för långt för att det ska vara roligt :< Förstår inte hur de ska lyckas få ihop allt till nästa film, men å andra sidan blir det kanske ingen nästa film med tanke på att Eragon floppade ganska rejält.

Striden med the Varden alldeles i slutet av den alldeles för korta filmen var ganska ful. Vad hände med såret som Durza ska ge Eragon på ryggen när de fightas, såret som ska lämna ett ärr identiskt med Murtaghs ärr som ska besvära Eragon långt efter, och som ska föra Eragon och Murtagh närmare varandra (iofs spelar det kanske inte någon större roll eftersom Murtaghs ärr i filmen som SKA sträcka sig från hans högra axel till vänstra högt är ett decimeterlångt ärr på hans vänstra sida)? Kan även tillägga att jag tycker att stridsscenen i Arn - Tempelriddarna är snyggare än den i Eragon och då är det illa. Är en stridsscen ur en svensk film snyggare än den ur en amerikansk/engelsk fantasyfilm är det ganska illa.

OCH THE URGALS SKA VARA MER LIKA THE ORCS UR LOTR, DE SKA INTE SE UT SOM STORA MÄN MED FULA TATUERINGAR I ANSIKTET!


Fast det är en ganska bra film. Har man inte läst boken bör man definitivt se filmen. Annars kan man låta bli.

Av Amanda - 29 december 2007 00:25

Hähähähähhä Aidens nya är ju ganska bra :> Conviction, yes ma'am. Dvs The Opening Departure, Teenage Queen och Hurt Me är ganska rejält superepicmegabäst, Darkness och Moment är ganska dåliga (Darkness blir visserligen bra mycket bättre efter den första minuten men första intrycket och så) och de andra låtarna har jag inte ägnat någon större uppmärksamhet åt eftersom jag knarkat de tre förstnämnda.

Kents nya är konstig. Det är liksom det vanliga Kent-soundet blandat med en massa electro. Jag saknar gamla Kent men jag kommer nog gilla Tillbaka Till Samtiden när jag lyssnat på den lite mer.

Nu ska jag läsa alla nyheter osv jag kan hitta om Eragon och Eldest och kommande Inheritance för jag är rejält sur på vilken vändning serien har tagit och måste få en massa saker bekräftade och dementerade, och även spekulera en del själv. OCH SNÄLLA GUD GÖR SÅ ATT DE GÖR FILM AV ELDEST OCH INTE BARA ERAGON. Jag har svårt att tro att Eragon floppade så stort att de inte tänker fullfölja triologin. Alla säger att Eragon (teh movie) sög men vad jag minns var den bra o.O Å andra sidan är jag en ganska kass filmrecensent eftersom jag tycker att majoriteten av alla filmer jag ser är antingen fantastiska, skitbra eller bra. Det ska vara en riktigt, riktigt dålig film för att jag ska kritisera den. Eller också kan den vara så pass djup att det blir för mycket för min hjärna h3h3h3h3h3.

Av Amanda - 27 december 2007 23:28

På tunnelbanan in mot stan kom det på 4 fjortistjejer som inte kan ha varit äldre än 11 år, jag tittade på dem och kände hur starkt jag ogillade dem (ja, jag dömde dem enbart efter hur de såg ut blablabla, men nej jag anser mig inte vara en dömande person av ett antal anledningar som jag inte tänker jiddra om nu, det tar jag en annan gång). När de gått förbi petade Oll på mig. "Du måste väl inte kolla så hatiskt på dem?". VA?! Var min reaktion ungefär. Tittade på mamma. "Vilken mördande blick du hade" var hennes svar på min frågande blick.

Så tydligen låter jag vad jag tycker lysa igenom mer än jag vetat om, ser jag någon på stan som jag av någon anledning ogillat är det fullt möjligt att det sett ut som om jag försökt döda personen i fråga med min blick. Oops :S Jag måste öva på mitt "snäll-face".

Nu ska jag sitta uppe halva natten och göra psykologiska personlighetstester och intala mig själv att jag faktiskt är unik.

Av Amanda - 26 december 2007 23:45

Jag hatar julrea. Jag hatar rea överhuvudtaget, iaf  sån där "organiserad" rea som infaller typ 2-3 ggr per år. Hela Sveriges befolkning verkar ha tagit sig till Stockholm för att de övertalat sig själva att "detta år kommer jag hitta den där fantastiska saken som jag letat efter så länge och som jag verkligen behöver, just den saken kommer jag hitta på rea, just i år". Människor är duktiga på att intala sig saker.

Självklart är det ingen som hittar just den där fantastiska saken på rea, den är lika dyr som den alltid varit och alltid kommer vara. När verkligheten når dem deppar de ihop, men skiner snart upp igen när de upptäcker att den där tröjan, som de ju faktiskt suktat efter hela hösten, är på 50% rea, vilket kap! Att den inte längre verkar lika tilltalande som den verkade i oktober spelar ju ingen roll, inte heller att den kommer vara fullkomligt omodern om två veckor, den är ju på 50% rea, och ett flertal kända personer har ju setts bära den under hösten, såklart måste den införskaffas. Kate Moss hade ju för bara några månader sedan på sig en tröja som är nästan identisk med denna tröjan när hon var ute och shoppade, såklart måste den köpas! (Kate Moss har visserligen ett antal stylister som kan kombinera den egentligen ganska fula tröjan med rätt jeans och accessoarer, och hon har råd att köpa ett par Manolo Blahnik eller Jimmy Choo's som kan dra blickarna ifrån tröjan. Men inget av det där spelar ju någon roll, faktum kvarstår, att om några minuter kommer du äga en tröja som är nästan identisk med en tröja som tillhör Kate Moss!) Så tröjan betalas, larmas av och åker ner i en påse för att sedan bäras hem. Sedan används den en eller eventuellt ett par gånger innan den hamnar längst in i garderoben för att hittas först flera år senare, och betraktas av kritiska ögon som undrar "vad tänkte du på?"

Kom igen, reality check: reor är affärernas sätt att rensa ut det ingen vill ha. De lurar pengar av folk och blir samtidigt av med det som är gammalt och fult. Om det finns något värt att ha tas det snabbt av snabba fingrar likt rovfåglars klor som griper efter en förtvivlad gnagare. Det är praktiskt taget omöjligt att hitta något vettigt på en rea, om du inte har rejäla skills eller råka tycka om det som andra ratat.


Människor är duktiga på att konsumera, och ännu duktigare på att intala sig själva vad de vill veta. Jag är inget undantag, men jag är iaf medveten om det, och kanske är det just därför stora reor avskräcker mig. Eller så är det helt enkelt för att stora folkmassor skrämmer mig, stora folkmassor bestående av desperata kvinnor skrämmer mig mer (för let's face it - majoriteten av de som går på rea är kvinnor), och tanken på att jag kanske kommer stöta på någon jag lite sådär ytligt känner gör mig livrädd. Sad but true.

Av Amanda - 23 december 2007 19:20

Hejhejhej idag är det dan före doppardan och lite pepp är jag inför imorrn, även om julafton mest brukar bli fail. Det är väl presenterna som lockar mest, den som på allvar försöker få en att tro att julen handlar om gemenskap och att vara med de man älskar är en lögnare eller en äckligt lycklig hippie. Alla vet att julen handlar om presenterna. Materialist, javisst!

Det är redan nu en massa paket under granen och fler lär det bli imorrn när den vuxna delen av släkten på mammas sida kommer. Det är ju lite tråkigt att kusinerna inte är med men oh well.

Och förövrigt kan jag upplysa folk om att vår gran är ganska ful; skev, överpyntad och med för mycket rött pynt. Men det är mysigt, den är hemtrevlig och hur snygga designade perfekta julgranar á la The American Dream må vara så tycker jag om vår svenne-gran. Hehehehehe.

Nu ska jag vänta på att klockan ska bli sent så att jag kan sova och imorgon kan komma, nej jag är inte hyper som ett litet barn inför julafton som vill att den ska komma fortfort men det är ett allmänt faktum att den 23e december är årets segaste dag. Heido :>

Av Amanda - 21 december 2007 00:37

Äntligen jullov (eller ja, det blev jullov för ungefär 12 timmar sen ehehehe), det betyder att jag äntligen kan isolera mig från omvärlden. Förutom imorrn, då det är lill-julafton med Lovisa och Linnea. Och Frida kommer jag säkert träffa en hel del. Eftersom; mamma har fixat så att jag får låna en systemkamera från hennes skola över julen! Pepp på det! Så förhoppningsvis kommer jag vara ute och fota en hel del under lovet och inte bara sitta inne och ruttna, och då måste Frida följa med som moraliskt stöd.

Fast med tanke på min vanliga otur kommer fotoläraren på mammas skola säkert glömma bort att jag ska låna kameran och så fuckar sig allt. Dessutom är jag så dålig på att fota att det ändå bara kommer bli skitbilder. Men hey - övning ger färdighet.

Av Amanda - 19 december 2007 18:10

Menåååh, alltså, ofta jag bryr mig om ifall vatten är en vätebindning eller inte? Ofta jag bryr mig om ifall stearinsyra löser sig i aceton eller vilka bindningar som bildas mellan salt och t-röd. HELVETE. Orka att den här labbrapporten ska lämnas in samma dag som vi får jullov. Herregud.


Och Lovisa kommer ha psykologi, fysik och matte på torsdagar nästa termin vilket betyder att om hon skolkar från de lektionerna för att köa utanför Nalen när vi ska se HIM så kommer hon missa en massa viktiga saker. Alltså kan vi inte köa utanför den dagen </3

Fast det vetefan om jag går med på.

Jag tänker ta reda på vad det är de jobbar med i fysik och matte just då, och så tänker jag lära mig det och lära henne det när vi köar. JA SÅ SKA JAG GÖRA. Fatta, jag tänker plugga fysik och matte FRIVILLIGT bara för att vi ska kunna stå längst fram och se HIM spela. Så mycket betyder den konserten för mig.


PEPP PÅ JULLOV IMORRN IAF

Ska jag ha min klänning eller bara vanliga kläder på mig?

Ovido - Quiz & Flashcards