Direktlänk till inlägg 23 mars 2008

I don't hate my family. I just can't stand them.

Av Amanda - 23 mars 2008 13:49

Mamma, pappa och syster har åkt till mormor på någon sorts påskmiddag. Gammelmoster, två mostrar och eventuellt en kusin ska också komma, samma personer som var hemma hos oss på påskmiddag igår. Jag väljer att stanna hemma, för jag orkar inte träffa dem igen. Jag vet att jag kommer få ta skit för det nästa gång vi ses, men det är värt en dags lugn och ro.

En av anledningarna till att jag ogilla att umgås med min släkt är att de alltid hackar på mig. Alltid finns det något att peta på, kommentera, och skämta om. För det är det de gör, de skämtar, skojar med mig. Jag är den enda som inte ser det roliga i det, jag känner mig utpekad och utsatt och befinner mig så ofta jag kan i ett annat rum för att undgå deras blickar och ord. Den där nya tröjan med luvan jag just köpt, den har jag ju inte alls köpt för att skydda mig mot regn, påpekar en av mina mostrar. Jag vill ju bara gömma mig i den, så att jag inte syns, fortsätter hon hånfullt. Det är nog inte hånfullt egentligen, men jag uppfattar det så. Hon hånar mig, utan att veta hur rätt hon har i sitt nyaste påstående.

Pikarna haglar över mig vid varje släktträff. Antingen sitter jag för mycket vid datorn, eller så är jag för osocial. Igår tuggade jag tydligen maten för snabbt. Jaha, tack för upplysningen. Jag blir uttråkad av att tugga maten lika långsamt som ni, förklarar jag och demonstrerar mitt påstående genom att tugga maten jag har i munnen onaturligt långsamt. Lite som en ko, som idisslar. Vad är det du har bråttom till, undrar min moster som om hon inte hört vad jag sagt. Ska du sätta dig framför datorn igen, så du slipper umgås med oss här? På 30 sekunder har hon lyckats klämma in tre olika förolämpningar; mitt alltför snabba tuggande av maten, mitt påstådda datorberoende och min asocialitet. Jag slår ner blicken och mumlar något ohörbart, och återgår till att tugga maten i den hastighet jag alltid tuggat i. Sköt du ditt, jävla kärring, så sköter jag mitt.

Det finns alltså en anledning till varför jag ogillar släktträffar. Jag överreagerar, tolkar allting fel och tar allt som pikar. Jag går omkring med taggarna utåt, alltid redo att försvara mig, och jag har gjort det ett bra tag nu. Det börjar bli jobbigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 21 april 2008 13:49

Fuck this place I lost the war I'm giving up Your mom's a whore     Tack och hej leverpastej nu drar jag och lämnar jorden föralltid. Nej jag skojade, jag ska inte ta livet av mig, det finns fortfarande saker att göra. Men hejdå iaf. ...

Av Amanda - 18 april 2008 18:47

Jag ska byta blogg igen ;) Till blogg.se den här gången, kärt återseende. Anledningen är att jag vill kunna designa bloggen lite som jag vill vilket jag lätt kan göra på blogg.se, med banner, bakgrund eller så kan jag bara gå in i kodmallen och ändra...

Av Amanda - 17 april 2008 20:08

Nej jag har bara tråkigt. Och nej jag har inget bättre för mig.Fast oj, där ljög jag. Jag kan plugga kemi och matte, och detvore smart av mig om jag kunde skriva klart min spanska-presentation för den ska ju redovisas på måndag. Fast jag troratt jag ...

Av Amanda - 16 april 2008 17:54

...måste vara en av de bästa affärerna som finns i Sverige. Inte nog med att de har hur mycket manga och anime som helst på både svenska och engelska, de har även ett stort utbud av fantasy- och science fictionböcker, spellbooks, filmer (inte bara ja...

Av Amanda - 15 april 2008 17:00

Projektet vi har nu består av kemi och matte, endast. Och eftersom matte A är avklarad och vi nu bara har matte B innebär det ett rent helvete för mig. Andragradsekvationer, och random grafer är nånting jag inte alls förstår mig på, men kemin är iaf ...

Ovido - Quiz & Flashcards